Všeobecné Obchodné Podmienky

I. VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

1. Všeobecné ustanovenia

Tieto Obchodné podmienky sa vzťahujú na nákup tovaru cez internetový obchod www.anezka.sk. Právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadia týmito Obchodnými podmienkami a Reklamačným poriadkom internetového obchodu www.anezka.sk, zákonom č. 108/2024 Z.z. a príslušnými právnymi predpismi.

Predávajúcim sa v týchto podmienkach rozumie spoločnosť:

Obchodník: Anežka centrum, s.r.o.

Sídlo: Alžbetina 674/18, 040 01 Košice

Prevádzka: Anežka centrum s.r.o., Alžbetina 674/18, 040 01 Košice

IČO: 36575658

DIČ: 2021776086

IČDPH: SK2021776086

Telefón: 055 625 0411

Mobil: +421 905 124 186

E-mail: [email protected]

Spoločnosť je registrovaná na Okr. súde KE I. odd.:Sro. Vložka č.14508/V.

2. Objednávka:

Všetky objednávky podané prostredníctvom nášho internetového obchodu sú záväzné. Podaním objednávky (vyplnením a odoslaním objednávkového formuláru) kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami ako aj s reklamačným poriadkom. Odoslanie objednávky je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká v okamihu potvrdenia objednávky obchodníkom. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárom predpísaných údajov a náležitostí. Pred odoslaním objednávky bude celková cena dodávky vypočítaná a zákazník odsúhlasí konečnú cenu za dodávku tovaru vrátane dopravy v poslednom kroku objednávky aktívnym tlačidlom “odoslať s povinnosťou platby”. Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v objednávkovom formulári. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho, pod podmienkou zaplatenia kúpnej ceny, jeho prevzatím. Vyplnením a odoslaním objednávkového formuláru dáva kupujúci obchodníkovi súhlas k zhromažďovaniu a archivovaniu osobných údajov o kupujúcom a jeho nákupoch. Zmluvou uzavretou na diaľku sa na účely tohto zákona rozumie zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.

3. Platobné podmienky:

Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH. Spotrebiteľ berie na vedomie, že podanie objednávky zahŕňa povinnosť zaplatiť cenu.

Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad.

4. Platobné metódy:

V našom obchode www.anezka.sk máte dve možností platby za vami vybratý tovar:

• hotovostne - tento spôsob platby zvolíte v prípade, že tovar chcete zaplatiť osobne v našej predajni a tovar osobne prevezmete.

 • platba kartou - tento spôsob platby zvolíte v prípade, že tovar chcete zaplatiť platobnou kartou.

 • dobierkou - tento spôsob platby zvolíte v prípade, že si tovar necháte poslať kuriérskou službou GLS a chcete tovar zaplatiť pri samotnom prevzatí.

5. Dodacia lehota:

Tovar na internete držíme obvykle skladom a zasielame do 24 hodín. Doručovanie zásielky je najneskôr do 48 hodín počas pracovných dní. Ak objednaný tovar nie je na sklade, táto doba sa môže predĺžiť (max. 30 dní), o čom Vás pri prijatí Vašej objednávky ihneď informujeme emailom alebo telefonicky. Objednávky prijaté cez víkendy alebo počas štátnych sviatkov alebo cez dovolenkové obdobie budú expedované vždy v nasledujúci pracovný deň. Doba dodania sa v tomto prípade predlžuje o nepracovné dni. Ak z nejakého dôvodu nebude možné Vám objednaný tovar zaslať, budeme Vás o tom vopred informovať.

6. Spôsob dopravy:

• osobné prevzatie

• kuriérskou službou GLS

Spôsob dopravy a miesto dodania si zvolíte v objednávkovom formulári.

Kuriér GLS – po zabalení je tovar doručený do 24 hodín na Vašu adresu.

Cena za doručenie balíka cez GLS KURIÉR je účtovaná nasledovne:

balík do 29,99 € - 4,99 €

balík od 30,00 € do 59,99 € - 1,90 €

balík od 60 € - doprava ZDARMA

Pri objednávke nad 15 kg je poštovné a balné účtované v sume 10 €.

Preprava pre veľkoobchodných zákazníkov je spoplatnená sumou 4,99 €.

Poštovné do zahraničia: Cenu dopravy do zahraničia určujeme podľa nákladov na prepravu podľa http://cennik.posta.sk/. O hodnote dopravy oboznamujeme zákazníka vždy ešte pred odoslaním zásielky. Zásielka sa posiela po úhrade plnej sumy objednávky úhradenej bankovým prevodom na náš účet a odsúhlasení nákladov. Ůhrady prostredníctvom platobnej karty na zahraničné zásielky budú automaticky vrátené. Za pochopenie ďakujeme.

7. Orgánom dozoru a dohľadu nad dodržiavaním zákona č. 108/2024 Z.z. je Slovenská obchodná inšpekcia, Vrátna 3, 040 01 Košice, e-mail: [email protected]

Tieto Obchodné podmienky vstupujú do platnosti 01. 07. 2024.

II. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

1. V zmysle §20 ods. 1 zákona 108/2024 Z.z. máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

2. Ak Vám obchodník poskytol poučenie o Vašom práve odstúpiť od zmluvy, ako aj o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, môžete odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť.

3. Ak Vám obchodník neposkytol informácie o odstúpení od zmluvy ani dodatočne, môžete odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 12 mesiacov od uplynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

4. Od zmluvy uzavretej na diaľku môžete odstúpiť aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

5. Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku môžete uplatniť v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy. Na odstúpenie od zmluvy môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy: formulár na odstúpenie od zmluvy.

6. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy odošlete obchodníkovi najneskôr posledný deň lehoty.

7. Do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku ste povinný zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

8. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku znášate len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru.

9. Zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

10. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Vám všetky platby, ktoré od Vás prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

11. Obchodník je povinný vrátiť Vám všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak ste neodstúpili od celej zmluvy uzavretej na diaľku. Obchodník Vám nemôže účtovať dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

12. Obchodník nie je povinný uhradiť Vám dodatočné náklady, ak ste si výslovne zvolili iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré ste si zvolili a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

13. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku vrátiť Vám platby na základe odstúpenia od zmluvy pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým nepreukážete zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

14. Obchodník je povinný vrátiť Vám platby na základe odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, aký ste použili pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa s Vami na inom spôsobe úhrady s tým, že Vám nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.

15. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku aj bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru okrem zmluvy, ktorej predmetom je:

a) poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby alebo poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,

d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,

h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,

i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,

l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

dodávanie digitálneho obsahu začalo alebo spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Z.z., ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

III. REKLAMAČNÝ PORIADOK

Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u obchodníka, u ktorého bola vec kúpená.

Spotrebiteľ je povinný uplatniť právo zo zodpovednosti za vady bez zbytočného odkladu po prejavení sa vady. Pri vyskytnutí vady na tovare v záručnej dobe je spotrebiteľ povinný pri uplatnení práva zo zodpovednosti za vady predložiť obchodníkovi tovar a doklad o kúpe tohto tovaru. Práva zo zodpovednosti za vady veci zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv stanovená na 2 roky alebo zhora ohraničená dátumom spotreby produktu.

Adresa na uplatnenie reklamácie: Anežka centrum, s.r.o., Alžbetina 674/18, 040 01 Košice. Akýkoľvek podnet ohľadom našich produktov a internetovej stránky môže spotrebiteľ oznámiť na vyššie uvedenú adresu predávajúceho alebo e-mailom: [email protected]. Po preverení podnetu bude predávajúci spotrebiteľa bezodkladne kontaktovať.

ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

1. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

2. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

3. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

4. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.

5. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.

6. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 OZ odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

7. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 OZ nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2. OZ.

8. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

9. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.

10. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.

11. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa § 622 ods. 5. OZ. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.

11. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

12. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

13. Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

14. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 OZ.

15. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1, ak

a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,

b) predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6,

c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2,

d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

16. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.

17. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

18. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

19. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

20. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

21. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

22. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

23. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

V prípade, že kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“). Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65, Košice 1,alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť aj platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage