ČLÁNOK - Zdravé stravovanie v detskom veku

ČLÁNOK - Zdravé stravovanie v detskom veku
0,00€

Všetky ceny sú uvedené s DPH

Tovar SKLADOM odosielame do 48 hodín
Doprava ZADARMO pri nákupe nad 60€
Možnosť vrátenia alebo výmeny do 14 dní
Bezpečný nákup u overeného predajcu
Dostupnosť: Vypredané

V dnešnej dobe pociťujeme obrovský tlak televízie a reklám na nezdravé jedlá. Má to vplyv nielen na dospelých ľudí, ale aj na deti.
Prechod na zdravú stravu môže mať hlboký vplyv na zdravie detí, pomáha stabilizovať ich energiu, upokojiť myseľ a dokonca aj náladu. Stravovacie návyky sú veľmi dôležité pre vývoj každého dieťaťa.
 
Aký vplyv majú zdravé potraviny na deti?
Zdravé stravovanie môže deťom pomôcť udržať zdravú telesnú hmotnosť, vyhnúť sa určitým zdravotným problémom, stabilizovať energiu, povzbudiť myseľ a sústredenie. Zdravá výživa tiež môže mať hlboký vplyv na duševný pocit a emócie. Pomáha predchádzať depresiám, úzkosti, bipolárnej poruche, schizofrénii a ADHD. Stravovanie podporí zdravý rast a vývoj dieťaťa.
Je dôležité mať na pamäti, že Vaše deti sa nerodia s chuťou na hranolky, pizzu alebo hamburger a averziou na brokolicu, mrkvu alebo jablko.
Deti sú vystavené čoraz väčšiemu množstvu nezdravých potravín. Čím skôr zavediete zdravé potraviny do stravy detí, tým si ľahšie vytvoria vzťah so zdravým jedlom, ktoré môže pretrvať na celý život.
 
Podporujte zdravé stravovacie návyky.
Už v detskom veku si každý jeden z nás rozvíja prirodzenú preferenciu pre tie potraviny, ktoré sa nám najviac páčia. Zamerajte sa na celkovú výživu, nie na konkrétne potraviny. Deti by mali jesť také jedlá, ktorú sú minimálne upravované a spracované. Úplne by ste mali vynechať balené jedlá.
 
Buďte vzorom pre svoje deti.
Detský impulz napodobňovať je veľmi silný. Nemôžete od detí chcieť, aby jedli mrkvu, ak Vás vidia jesť napríklad zemiakové lupienky.
 
Čo najviac sa vyhýbajte reštauráciám.
Je veľmi vhodné, aby ste si jedlo pripravovali doma. Budete presne vedieť, čo obsahuje, a zároveň to bude mať aj obrovský vplyv na zdravie Vašich detí.  Zapojte deti do nákupu potravín a prípravy jedla. Postupne ich naučte čítať štítky na potravinách a vyberať si správne.                                                                                                                    
Doma majte stále dostatok ovocia, zeleniny a zdravé nápoje (napr. čisté ovocné šťavy), preferujte však čistú nesladenú vodu. Deti sa tak budú vyhýbať nezdravému občerstveniu, ako sú napríklad čipsy, sladené vody, sušienky a podobne.
 
Zdravé jedlo pre deti začína raňajkami.
Deti, ktoré každé ráno začínajú raňajkami majú stabilnejšiu náladu a energiu na celý deň.
Je vhodné, aby konzumovali raňajky s vysokým obsahom bielkovín.
 
Vytvorte si na jedlo čas.
Stanovte si deň, alebo viac dní, podľa možnosti a sadnite si ku stolu všetci spoločne. Deti vtedy pochopia význam zdravého stravovania. Rodinné jedlá napríklad ponúkajú príležitosť porozprávať ako o celom dni, prípadne týždni. Počas jedla vypnite televízor, počítač, odložte tablety a telefóny.
Takéto spoločné jedlo Vám aj umožní sledovať stravovacie návyky Vašich detí.
 
Obmedzte cukor a rafinované sacharidy v strave.
Spôsobujú zlé hodnoty cukru v krvi ako aj kolísanie nálady a energie. Zahŕňajte do stravy celozrnný chlieb, obilniny s vysokým obsahom vlákniny, hnedú ryžu, fazuľu, orechy, ovocie a zeleninu. Podľa American Heart Association sa odporúča príjem cukru pre deti maximálne 12 gramov denne (3 čajové lyžičky).  Mnoho jedál chutí rovnako dobre aj s menej cukrom.
 
Podporujte cvičenie
Výhod cvičenia je mnoho. Choďte si s nimi zahrať futbal, bicyklovať, korčuľovať, plávať. Podniknite rodinné výlety a prechádzky. Pomôžte deťom nájsť aktivity a ukážte im rôzne možnosti ako sa dá aktívne tráviť voľný čas.
 

Zhrnutie a tipy ako zaradiť zdravé potraviny do jedálnička Vášho dieťaťa:

 

  1. raňajky
  • klasická obilnina s nízkym obsahom cukru. Odporúča sa pridať aj bobuľovú ovocie, napríklad čučoriedky alebo maliny.
  1. nechajte zdravé veci v kuchyni na viditeľnom mieste
  • misa s ovocím prináša aj dekoratívny prvok v kuchyni, ale aj možnosť pre vaše deti zdravo jesť. Vylúčte z domu všetko ostatné jedlo ako sú sušienky, praclíky, čipsy a podobne.
  1. dajte preč všetky sendvičové nátierky
  • nekupujte hotové nátierky z obchodných reťazcov, ale pripravte si ich doma. Presne viete, čo budú obsahovať. Napríklad hummus – bielkoviny a vláknina.
  1. pripravujte im vždy čerstvé jedlo
  • pohodlie je pre deti kľúčové, preto pre nich bude jednoduchšie si otvoriť vrecko s čipsami. Pripravte im vopred napríklad nakrájaný melón. Uložte ho do chladničky, aby ho deti mali na viditeľnom mieste.
  1. zapojte deti do prípravy jedla
  • tým sa oboznámia s potravinami, ktoré ste do jedla dali. Budú mať pocit, že sú súčasťou celého procesu. Budú hrdé na to, že jedlo pripravovali s vami. Počas varenia a prípravy jedla im všetko vysvetľujte a predstavujte im potraviny.

 
Zdroje:
www.helpguide.org
www.womansday.com

Napísať recenziu alebo upozorniť na chybný popis

Poznámka: HTML nie je preložené!
- +


Odporúčame dokúpiť


Švédske kvapky Originál MARIA TREBEN