ČLÁNOK - Raňajky

ČLÁNOK - Raňajky
0,00€

Všetky ceny sú uvedené s DPH

Tovar SKLADOM odosielame do 48 hodín
Doprava ZADARMO pri nákupe nad 60€
Možnosť vrátenia alebo výmeny do 14 dní
Bezpečný nákup u overeného predajcu
Dostupnosť: Vypredané

RAŇAJKY – AJ TAKTO BY MOHOL VYZERAŤ VÁŠ ŠTART

DO NOVÉHO DŇA

 

Raňajky sa zvyknú označovať aj ako najdôležitejšie jedlo dňa. Ale o tomto tvrdení sú v dnešnej dobe rôzne názory.

V každom prípade jesť vyvážené raňajky pomáha zvyšovať energiu. Existuje jedna americká štúdia, ktorá analyzovala zdravotné údaje 50 000 ľudí za sedem rokov. V tejto štúdii vedci zistili, že tí, ktorí mali raňajky ako najväčšie jedlo dňa, mali vyššiu pravdepodobnosť nižšieho indexu telesnej hmotnosti (BMI) ako tí, ktorí jedli veľký obed alebo večere. Vedci tvrdili, že raňajky pomáhajú zvyšovať pocit sýtosti, znižujú denný príjem kalórií, zlepšujú kvalitu našej stravy.

Názov ,,raňajky” sa začal v písomnej angličtine používať až v 15.storočí. Dovtedy sa používalo pomenovanie ,,ranné jedlo”.

Na začiatku ľudia konzumovali na raňajky iba obilniny. Postupom času sa to ale menilo. V Európe sa začalo intenzívne raňajkovať až v 16.storočí, počas priemyselnej revolúcie.

Tradičné anglické raňajky zahŕňajú slaninu, vajíčka, grilované paradajky, vyprážané šampiňóny, pečivo alebo toast s maslom a párky. Časté sú tiež fazuľky.

Američania zase dávajú prednosť úplne iným raňajkám. Tam prevládajú vajcia, pečivo, palacinky, cereálie a podobne.

Typické čínske raňajky sa skladajú z tofu pudingu, sójového mlieka, pšeničných alebo ryžových rezancov.

 

Viete, aké boli najdrahšie raňajky na svete?

Najdrahšie raňajky na tejto planéte sa podávali na otvorení podniku „West End's Breakfast at Tiffany's“. Za 37 000 dolárov si užili raňajky, ktoré zahŕňali croissant pokrytý jedlým zlatom a šperkami, ručne vyrobený červený rybízový džem Bar le Duc, kávu Kopi Luwak a šampanské a Chambordový koktail. To všetko sa podávalo z fľaše pokrytej zlatom a pokrytej skutočnými perlami a diamantmi.

Raňajky môžu mať rôznu podobu. Vopred si naplánujte 1 – 2 dni, ako budú vyzerať Vaše raňajky. Myslite aj na to, koľko času máte ráno na ich prípravu. Pripravujte si raňajky sami doma.

Veľa raňajkových produktov na pultoch supermarketov obsahuje vysoké množstvo cukru a jednoduchých uhľohydrátov. Komplexné uhľohydráty, ako sú celé zrná alebo obyčajná ovsená kaša, vám dodajú trvalú energiu. Absorbujú sa do vášho systému postupne a následne zabraňujú drastickým výkyvom v hladine cukru v krvi.

Ďalším užitočným tipom je vyhnúť sa ovocným džúsom pri raňajkách. Mnoho štiav obsahuje fruktózu, jednoduchý cukor. Štúdie zistili, že fruktóza je prispievajúcim faktorom pri rozvoji inzulínovej rezistencie, diabetu typu II a obezity. Ďalším problémom so šťavou je to, že vláknina z dužiny ovocia je odstránená. Tento nedostatok vlákniny spôsobuje, že hladina cukru v krvi rýchlo stúpa a prerušuje metabolizmus tukov.

Naučte sa raňajkovať!

Raňajkovať by ste mali do 1 hodiny po prebudení. Vaše telo si potrebuje po noci dobiť energiu. Nastavte si taký raňajkový režim, ktorý vyhovuje Vám a dodržiavajte ho pravidelne každý deň. Pri raňajkách nezabúdajte ani na pitný režim. Ideálna je čistá nesladená voda alebo voda s citrónom. Pokojne si doprajte aj šálku kvalitného čaju. Na raňajky nezabúdajte ani na ovocie a zeleninu.

Čo nie je vhodné na raňajky?

Sladké pečivo, ako sú šišky alebo croissanty určite nie sú vhodné, aby ste ich mali ráno na tanieri. Tak isto aj detské cereálie sú len plné cukru a organizmus z nich veľmi veľa pozitívneho nemá. Ak sa ale na raňajky neviete vzdať cereálií, pri ich kúpe si veľmi starostlivo prečítajte ich zloženie. Prípadne si viete vyrobiť aj doma. A presne viete, čo budú obsahovať.

Aj tieto produkty sú vhodné na Váš raňajkový stôl:

- ovsené vločky: https://bit.ly/30HlYep

- pohankove vlocky: https://bit.ly/331rWZb

- lyofilizované ovocie: https://bit.ly/2pLx1ql

- rastlinné náhrady mlieka: https://bit.ly/2uz38sU

- rôzne cereálne a raňajkové kaše: https://bit.ly/352F6a9

- rôzne orieškové maslá (arašidové, kešu, mandľové,…): https://bit.ly/355xu6T

- sušené plody, orechy, semienka: https://bit.ly/31N5anR

ZDROJE:

https://en.wikipedia.org/wiki/Breakfast

http://www.bbc.com/future/story/20181126-is-breakfast-good-for-your-health

https://recipeland.com/news/5-things-you-should-know-about--614

http://justfunfacts.com/interesting-facts-about-breakfast/

https://8fit.com/nutrition/the-truth-about-breakfast/

https://www.thespruceeats.com/healthy-breakfast-ideas-4169312

https://zdravie.pravda.sk/zdrava-vyziva/clanok/13784-vsetko-o-ranajkach/

https://dia.hnonline.sk/co-na-tanier/1807640-preco-treba-rano-jest-spravne-ranajky-vas-nastartuju-a-pomozu-pri-chudnuti

 

Napísať recenziu alebo upozorniť na chybný popis

Poznámka: HTML nie je preložené!
- +


Odporúčame dokúpiť


Švédske kvapky Originál MARIA TREBEN